NASA discovers new bacterium building itself out of toxic arsenic


ناسا تكتشف بكتيريا جديدة يُمكنها بناء نفسها من الزرنيخ السام

NASA discovers new bacterium building itself out of toxic arsenic

NASA menemukan bakteri baru yang membuat dirinya sendiri dari racun arsenik


اكتشف باحثو البيلوجيا الفلكية حدثاً مهماً في عالم البكتيريا يُدعى “جي إف إي جه-1” في بحيرة مونو في كاليفورنيا: فعوضاً عن استخدام الفوسفور في التركيبة الأساسية لحمضها النووي و أحماضها الريبية النووية، فإن هذه المجهريات بامكانها استخدام عنصر الزرنيخ السام من أجل الاستمرار و التكاثر.

NASA astrobiology researchers have discovered a breakthrough bacterium called “GFAJ-1” in California’s Mono Lake: instead of using phosphorus in its DNA and RNA backbones, this microorganism can use the poisonous arsenic element instead to thrive and reproduce.

Peneliti astrobiologi NASA menemukan bakteri terobosan yang disebut “GFAJ-1” di Danau Mono Kalifornia: bakteri ini tidak memakai fosforus pada tulang punggung DNA dan RNA-nya, mikroorganisme ini dapat menggunakan elemen arsenik beracun untuk hidup dan berkembang biak.


إنّ اللبنات الستة الأساسية في الحياة هي، الكربون، الهيدروجين، النيتروجين، الفسفور و الكبريت. و يعتبر الفوسفور مكون حيوي رئيسي للأدونيزين ثلاثي الفوسفات (إيه تي بي)، الجزيء الحامل للطاقة في الأنظمة الحيّة. و يُعَطِل الزرنيخ المسارات الأيضية، حيث أنه يعمل تماماً كالفوسفات من الناحية الكيميائية.

The six basic “building blocks” of life are carbon, hydrogen, nitrogen, phosphorus, and sulfur. Phosphorus is especially crucial in that it is a major component of adenosine triphosphate (ATP), the energy carrying molecule in living organisms. Arsenic disrupts metabolic pathways, as chemically, it behaves similarly to phosphate.

Enam dasar kehidupan untuk membangun blok kehidupan adalah karbon, hidrogen, nitrogen, fosforus dan sulfur. Fosforus sangat penting dalam arti ia menjadi komponen utama dari ATP (adenosine triphosphate), energi yang membawa molekul dalam organisme hidup. Arsenik mengganggu jalan metabolisme, secara kimiawi, ia berperilaku serupa dengan fosfat.


و وفقاً للمتحدثين باسم وكالة الفضاء ناسا فإنّ “مفهوم الحياة قد توسع للتو”، حيث أنّ “ما تفعله البكتيريا يُعتَبَرُ شيئاً جديداً – حيث تبني أجزاء من ذاتها مستخدمةً عنصر الزرنيخ.” و قد شدد أحد الأعضاء في فريق ناسا على أنّ مثل هذا الاكتشاف يمكن أن يؤدي بالفعل إلى إيجاد حياة دنيوية أُخرى، “حيث أصبحنا الآن نعرف ما الذي نبحث عنه.”

According to NASA spokespersons, the “definition of life has just expanded,” as the bacterium is “doing something new – building parts of itself out of arsenic.” A member of the NASA team emphasized that such a finding may actually lead to the finding of extra terrestrial life, “now that we know what we are looking for.”

Menurut juru bicara NASA, “definisi kehidupan telah berekspansi,” ketika bakteri “sedang melakukan hal baru – membangun bagian dirinya sendiri dari arsenik.” Seorang anggota tim NASA menekankan bahwa penemuan semacam itu sebenarnya mengarah pada penemeuan kehidupan ekstra terestrial, “sekarang kita tahu apa yang sedang kita cari.”


وكانت ناسا قد خلقت جواً من السرية الشديدة و ضجة إعلامية كبيرة على صفحات الإنترنت، سبقت إعلانهم عن الأمر، مما سبب خيبة أمل للبعض، من الذين كانوا يتوقعون إعلاناً عن اكتشاف كائنات فضائية.

NASA had created an extreme air of secrecy and a massive “online buzz” prior to their announcement, which resulted in some disappointment – many were actually expecting an announcement of aliens.

NASA telah menciptakan suasana rahasia yang ekstrim dan “kegaduhan online” yang masif sebelum pengumuman ini, yang berakibat kekecewaan – banyak yang mengharapkan pengumuman tentang alien.


ناسا اكتشفت باكتيريا تستخدم الزرنيخ عوضاً عن الفوسفور في تركيبة حمضها النووي. و على الرغم من أنذ الأمر مثيرٌ للفضول، لكن ليس بقدر الكائنات الفضائية.

NASA found bacteria who incorporated arsenic into their DNA instead of phosphorus. The biochem geek in me is intrigued. Still, no aliens

NASA menemukan bakteri yang menyatukan arsenik ke dalam DNA bukan fosforus. Keahlian biokimia dalam diriku terperanjat. Namun, bukan alien.


هل تذكرون عندما قلت بأن جميع اكتشافات ناسا هي على الأرجح هي عبارة عن حفنة من الميكروبات فقط ؟ ألم يكن ذلك تخميناً جيداً أو لا؟

Remember when I said all Nasa found was probably just a bunch of microbes? Was it a good guess or what?


(كوميك) إكس كيه س يدي يَسخَرُ من كون الاكتشاف ليس كبيراً كما كان يتوقع الناس.
الزرنيخ القائمة علي الحياة

[COMIC] XKCD pokes fun at the discovery not being “as big” as people are expecting it to be.
Arsenic-Based Life


(وصف لكاريكاتير: يصور هذا الرسم الكاريتوري العلماء في ناسا وهم يبحثون على الانترنت عن نصائح لجعل إعلانهم أكثر إثارة. حيث يجدون اقتراحا بإيجاد خدمة للمشروبات والوجبات التي تناسب موضوع الحدث. وينتهي الكاريكاتير بموت الصحفيين إثر أكلهم وشربهم من المواد التي تحتوي على الزرنيخ. وبذلك يثأر العلماء من الصحفيين الذين وجدوا الإعلان مناهض للمناخ.

[Description of comic:] This comic imagines the NASA scientists looking online for tips to make their announcement more exciting. They find a suggestion to serve drinks and snacks that match the theme of the event. The comic ends with the reporters dying from eating and drinking items containing arsenic. The scientists thus get revenge on reporters who found the announcement anti-climactic.


و جاء في أحد التعليقات على موقع جيذمودو: لقد قامت أستاذة الأحياء بشرح الأمر لي فهو على الغالب شرعي. فوفقاً لها فإنّ، وسائل الإعلام قد ساهمت بشكلٍ كبير في إساءة فهم هذا الإعلان. في حين أنّ الكائنات الحية المذكورة لا تعيش في الواقع في بحيرة مونو، فإنها بالتالي لا تقوم بتصنيع موادها الجينية بطريقة طبيعية. بدلاً عن ذلك فإن الدكتور وولف-سيمون و فريقها كانوا قادرين على جعل البكتيريا تقوم بصنع مواد جينية في ظروف مخبرية، و هو أمر لايحدث في الطبيعة.
ناسا تكتشف الحياة (تحديث)

Comment on Gizmodo: This was explained to me by my bio professor so it’s probably legit. According to her, the media has by and large misinterpreted this announcement. While the organism in question does indeed hail from Mono Lake, it does not synthesize As based genetic material in its natural habitat. Rather, Dr. Wolfe-Simon and her team were able to coax the bacteria into synthesizing As-based genetic material under lab conditions i.e. this is not something that occurs in nature.
NASA Finds New Life (Updated)


و جاء في أحد التعليقات على غلوب أند ميل: إنّ أحد الاستخدامات العملية لهذا الميكروب الجديد يَكمن في استهلاك مئات الأطنان من الزرنيخ المخزن حالياً في منجم ذهب ضخم و مهجور موجود في يلو نايف في الأقاليم الشمالية الغربية .
ʻVery الخاصة بكتيريا تعيش علي الزرنيخ, مبشرا علي اشكال جديدة من الحياة

Comment from the Globe and Mail: A practical use of this new microbe would be to have it consume the hundreds of tons of arsenic currently stored in the abandoned and defunct Giant gold mine located in Yellowknife, NWT.
‘Very peculiar’ bacteria live on arsenic, shining light on new forms of life

Share with friendsShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Leave a Reply