Israel Struggles To Put Off Lethal Forest Fire

israel forest fire


إسرائيل تكافح من أجل وقف حرائق الغابات المميتة

Israel struggles to put off lethal forest fire

Israel kesulitan memadamkan kebakaran hutan yang mematikan


مازالت إسرائيل تكافح اليوم الجمعة من أجل السيطرة على النيران المشتعلة في الغابات المطرية، و التي خلّفت حتى الآن واحدٌ و أربعون قتيلاً ، و أدت إلى إجلاء الآلاف من السكان من منازلهم، مدمرةً البيوت و دافعةً بالحكومة إلى طلب المساعدة الدولية فوري، لمكافحة الحريق.
و قال المتحدث باسم دائرة إطفاء الحرائق أنّ الحريق الذي اندلع يوم الخميس هو الأكبر و الأكثر فتكاً في تاريخ إسرائيل.

Israel was still struggling on Friday to control the fire raging in a rain-starved forests that has left at least 41 people dead, forced thousands from their homes, destroyed houses and pushed the government to seek urgent international aid to fight the blaze.

The spokesman for the fire service said that the fire, which broke out on Thursday, is the biggest and deadliest in Israel’s history.

Israel masih kesulitan pada hari Jum’at untuk mengendalikan kobaran api pada hutan yang kekeringan yang mengakibatkan sedikitnya 41 orang tewas, memaksa yang lain meninggalkan rumah, menghancurkan rumah dan menekan pemerintah untuk meminta bantuan internasional guna memerangi api.

Juru bicara pemadam kebakaran mengatakan bahwa apir, yang bermula pada Kamis, adalah terbesar dan paling mematikan dalam sejarah Israel.


و كانت اسرائيل قد تلقت المساعدة من اليونان و بلغاريا و تركيا. و هناك مساعدات أخرى متوقع وصولها من مصر، الأردن، الولايات المتحدة الأمريكية، إسبانيا، بريطانيا، رومانيا، أذربيجان، قبرص و روسيا.

Israel has already received assistance from Greece, Bulgaria and Turkey, with Palestinian firefighters also assisting the efforts. Other assistance is expected from Egypt, Jordan, the United States, Spain, Britain, Romania, Azerbaijan, Cyprus and Russia.


و جاء في تقرير على موقع نيويورك تايمز دوت كوم.: أن حالات الوفاة الواحدة و الأربعون حدثت عند وقوع أحد الباصات الذي يُقِلُ حراس سجون متدربون، بالقرب من أحد الإصلاحيات بين ألسنة اللهب. و يعتقد بأن بعض الضحايا هم من أبناء الطائفة الدرزيّة. و تتوضع إصلاحية دامون، على تلال الكرمل قربَ مدينة حيفا و تضمُ مساجين فلسطينيين و اسرائيليين. و كان قائد شرطة محافظة حيفا، أهوفا تومر، قد أصيب بشدة في الحريق، كما تمّ الإبلاغ عن فقدان و إصابة العديد من قوى الأمن و فرق الإنقاذ.
اسرائيل تكافح من اجل اخماد حرائق الغابات المميتة

From a report on the NYTimes.com: The 41 fatalities occurred when a bus carrying trainee prison guards near a penitentiary got caught in the flames. Some of the casualties were believed to be members of the Druse community. The penitentiary, Damun, sits in the Carmel hills near the city of Haifa and holds Israelis and Palestinians. The commander of the Haifa district police, Ahuva Tomer, was critically injured in the fire, and several other members of the security and rescue services were reported injured or missing.
Israel Struggles to Quell Lethal Forest Fire


و جاء في تقرير على موقع بلومبيرغ: لقد قال رئيس الوزراء الاسرائيلي بنيامين نتنياهو في اجتماع لمجلس الوزراء الأمني اليوم في تل أبيب، “لا تستطيع اسرائيل التعامل مع حريق من هذا النوع مصحوباً بمثل هذه الرياح القوية، بدون مساعدة دولية”، و ذلك خلال تعليقات بُثَت على أثير إذاعة الجيش الاسرائيلي. إنّ مكافحة مثل هذه الحرائق يحتاج إلى أنواع من الطائرات لا تملكها اسرائيل، بحسب قول رئيس الوزراء، الذي توجه إلى مدينة حيفا بعد اللقاء الذي عقده من أجل تفقد عمليات المكافحة.
الطائرات الاجنبية الاولي تصل الي اسرائيل للمساعدة في اخماد النيران التي قتلت 41

From a report on Bloomberg: Israel “can’t cope with a forest blaze of this type, accompanied by such strong winds,” without international help, Prime Minister Benjamin Netanyahu told a meeting of the Security Cabinet today in Tel Aviv, in comments broadcast on Israel’s Army Radio. Battling the blaze requires types of aircraft Israel doesn’t have, said the premier, who went to Haifa after the meeting to survey the firefighting operations.
First Foreign Planes Arrive in Israel to Help Put Out Fires That Killed 41


و يقول أر إن: هناك العديد من غير اليهود مِن مَن يعيشون في حيفا: من مسيحيين و مسلميين، بهائيين و دروز. ليست لدينا أيّة فكرة عن الديانة التي يتبعها الأشخاص الذين لقوا حتفهم. و مع ذلك فإنني كاره للوضع. و لكن ماذا لو كانوا جميعهم مسيحيين، فهل سيزال بإمكانكم الاحتفال؟ فمن الممكن جداً أنهم كانوا كذلك.
حريق هائل في غابة في شمال اسرائيل 40

R.N says: There are many non-Jews living in Haifa: Christians, Muslims, Bahai, Druze. We have no idea what religion the people who perished believed in. Yet, so much hate on this board. What if all where Christian, will you still celebrate? It is very possible they were.
Huge forest fire kills 40 in northern Israel


و يقول إريك: صلواتي في هذا الوقت لجميع أفراد الشعب الإسرائيلي من كل الديانات أو الذين ليس لهم دين. لقد تذكرت ما تعلمه النبي إيليا حين كان في يأسٍ شديد ، بأنّ الله ليس في الزلال و لا في الريح أو النار بل هو في” الصوت الساكن الضعيف.”

Eric says: My prayers for those in Israel of all religions or no religion at this time. I’m reminded of what the prophet Elijah learned when in great despair, that God is not in the earthquake, wind or fire. God is in the “still, small voice.”


و يقول جيوفتراب: ليس هناك أيّة علاقة على الإطلاق بين خلافاتنا مع السياسة الإسرائيلية و بين هذه المأساة، كما أني شديد الأسف إذ يحاول أيِ كان تحويل هذه المأساة الإنسانية إلى برنامج سياسي بسبب غضبهم من السياسة الاسرائيلية. إنّ ما يحدث الآن هو في الواقع مأساة عالمية لليهود، الدروز، المسيحيين و الفلسطينيين على حدٍ سواء، و لا يجب على أحد أن يقدم أي شيء فيما عدا الشفقة و التعاطف مع ضحايا هذا الهشيم. فنحن هنا في كاليفورنيا ندرك معنى أن تخسر رجال إطفاء أو أشخاص بريئين أو منازل بسب الحرائق، فقلبي و صلواتي معكم و مع مواطنيكم في ساحة الحزن هذه.
حرائق الغابات في اسرائيل تقتل 37 من حراس السجون في مصيدة الهروب حافلة

GeoffTrapp says: None of our differences with Israeli policy have ANYTHING to do with this tragedy, and I am very, very sorry that anyone would try to turn this human tragedy into a political platform because of their anger at Israeli policy. This is indeed a universal human tragedy for Jew, Druze, Christian and Palestinian alike, and no one should be offering anything but compassion and sympathy for the victims of this wildfire. We here in California know what it is like to loose firefighters, homes and innocent people to wildfire, and my heart and prayers are with you and your countrymen in this hour of grief.
Forest fire in Israel kills 37 prison guards trapped in fleeing bus


من تقرير على موقع جريدة الاخبار: وقال ضابط الاطفاء حازي ليفي لقناة التلفزيون الثانية والدموع في عينيه “لم نشهد منذ قيام دولة اسرائيل مثل هذه الحرائق انها مخيفة، نحن نرى عدوا كبيرا امامنا”. وتابع “تدربنا كثيرا لكنا لم نشهد مثل هذه الحرائق حيث ترتفع السنة اللهب نحو اربعين وخمسين مترا” مضيفا “ربما ستستمر لعدة ايام. وقد نحتاج مساعدة من تركيا واليونان”.
إسرائيل: مقتل 40 شخصا في حرائق ونتنياهو يطلب من عدة دول دعما جويا

From the report on news web site Ahbaari: Firfighter Hazy Levy told channel 2, with tears in his eyes “ Not seen since the establishment of the state of Israel have I seen fires such as these. We have before us dangerous major enemy.” “We’ve trained a lot, but we have not seen such fires, where the flames rise forty and fifty meters,” adding “This may continue for several days. And we may need help from Turkey and Greece.”
Israel: 40 people were killed in fires, Netanyahu asked several countries close air support


سامي يقول: غريب أمركم أيها المعلقون الداعون باستمرار الحرائق والمتمنون زوال اسرائيل بالكوارث الطبيعية واللائمون على تركيا لارسالها مساعدات لاطفاء نار تحرق أرض فلسطين وتهجم على القرى والمدن وهل تفرق النار بين يهودي وعربي!!!!!
إسرائيل تكافح لاحتواء حرائق الكرمل

A reader named Samy comments: All these comments which support the destruction of Israel via natural disasters and which blast Turkey for providing assistance are whack. This fire is ravaging the land of Palestine; it doesn’t differentiate between Jew and Arab.
Israel struggles to contain fires Carmel

Share with friendsShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *